Tiedotteet › Asiakaspalautuksista suoraan rahat takaisin, ei vaihtoja
26.09.2014 15:07:13

Asiakaspalautuksista suoraan rahat takaisin, ei vaihtoja


Ongelmat ovat pelkureita, ne eivät tule yksin, vaan jengillä, silloin kun olet heikoimmillasi. Hemmetti.

Me muutetaan meidän asiakaspalautuskäytäntöä alkaen nyt. Homma menee jatkossa niin, että kaikista asiakaspalautuksista annetaan suoraan rahat takaisin, mitään ei vaihdeta. Ajatus olisi, että jos haluat vaihtaa, tilaa korvaava tuote normaalisti meidän nettisivujen kautta ja pistä vaihdettava postiin, siitä tulee sitten rahat takaisin sun tilille. Saat vaihtotuotteen paljon nopeammin, eikä meidän tarvitse säätää sen kanssa, että vaihdettava on varastossa kun palautuksesi saapuu - just nyt nimittäin ei riitä henkilöresurssit siihen. Vaihdon postikulut pysyvät ilmaisina, saat siihen oikeuttavan koodin tilauksen yhteydessä.

Taustalla tässä on, niinkuin mainittu, aika montakin asiaa. Otettiin keväällä käyttöön uusi varastonhallintajärjestelmä, joka, kuten tämmöset toimenpiteet yleensäkin, johti tietyissä tilanteessa hallitsemattomaan kaaokseen. Pahimman paineen alle joutui asiakaspalvelu ja asiakaspalautusten käsittely, ja järjestelmän korjaaminen on osoittautunut sen verran hankalaksi, että tilanne jatkuu kamalana. Kun tähän yhdistetään pari sairaslomaa, pari kriittistä nettikaupan bugia sekä tavaran vastaanoton yllättävä clusterfuck, nyt on pakko tehdä tämmösiä nopeita toimenpiteitä. Ongelma niin asiakaspalvelussa kuin tavaran vastaanotossakin on se, ettei kumpaakaan hommaan voi oikein suoraan sinisestä ottaa ketään töihin, vaan niissä tarvitaan nimenomaan Varusteleka Combat Action Badgen saaneita taistelijoita. Ollaan otettu muilta aselajeilta jengiä vahvistamaan niin paljon kuin kyetään, mutta siinäkin hommassa on rajansa.

Asiaan liittyy vahvasti tosiaan tavaraan vastaanoton ongelmoituminen - samaan aikaan kun meille sattui pari pahaa saikkutapausta, meidän suurin tavarantoimittaja ja kuljetusliike tekivät yhteistyössä semmosien jäynän, että meidän viikottaisista toimituksista kolme jäi sekkailemaan jonnekin Suomen ja Saksan välille, jolloin ne saapuvat jäätävän isona kertaläjän ens viikon alussa. Paitsi että ens viikolla meille tulee tosi haastavat hommat purkaa lähetyksiä, ne pari lähetystä, joiden olisi pitänyt jo tulla, ovat aiheuttaneet sen, ettei meillä ole ollut normaaliin tapaan myytävää tavaraa, mikä sitten taas etenkin vaihtotilanteissa on tehnyt asiakaspalauttamisen todella työlääksi.

Eilinen ja toissapäiväinen nettisivujen mahtibugi on nyt korjattu. Jos et tiedä, mistä puhutaan, ehkä hyvä niin. Jos tiedät, niin nyt tosiaan tilaaminen onnistuu ja kanta-asiakasleimat kerääntyy ja kaiken pitäis siltä osin olla, kuten pitää.

Lähitulevaisuudessa meillä voi olla vähän huonon näkösiä varastosaldoja, kun tavaran vastaanotto on niin jumissa, että tavara seisoo lavoilla ja itkettää, mutta siitä selvitään kyllä. Koitamme palata normaaliin asiakaspalautuskäytäntöön heti, kun saadaan tilanne normalisoitua.

Jos olet lähettänyt asiakaspalautukset ja pyydät vaihtoa, niin toki me silti vaihdetaan - nopeampaa se on, kuin soitella perään ja kysyä puhelinnumeroa. Eli ei tartte hätääntyä!
Loading...