Asiakaspalautukset

Asiakaspalauttaminen on kotimaisille asiakkaille ilmaista. Sinulla on 100 päivää aikaa miettiä, oliko ostos fiksu vai ei. Ideana kuitenkin olisi, että päätät ennen käyttöönottoa, pidätkö tuotteen vai et: Sovita kenkiä sisätiloissa ja alusvaatteita omiesi päälle - eli koita pitää tuote siistinä, jos harkitset palauttamista. Mikäli tuote, jonka haluat palauttaa on viallinen tai rikki, voit reklamoida meille sähköpostitse osoitteeseen [email protected] tai ota yhteyttä chatin kautta. Vastaamme yleensä arkisin noin vuorokauden sisällä yhteydenotosta.

Tee asiakaspalautustilaus

Tee sivuillamme
palautus tai tule myymälään.

Luo asiakaspalautustilaus tai tule myymälään.

  1. Etsi alkuperäisen tilauksesi kuitti Kantasikatilisi tilaushistoriasta tai sähköpostistasi. Jos haluat palauttaa suoraan myymäläämme, katso myymäläpalauttamisen ohjeet.
  2. Paina kuittisivulla oikean yläkulman asiakaspalautuspainiketta.
  3. Valitse vetovalikoista, mitä olet palauttamassa ja miksi. Jos valitset tuotteen kokoon liittyvän palautussyyn, voit tässä vaiheessa valita suoraan joko isomman tai pienemmän koon samasta tuotteesta, mikäli sitä on varastosaldoillamme tilaushetkellä.
  4. Syötä ostoskorissa tilitietosi ja mahdolliset muut lisätiedot palautustasi koskien. Mikäli tilaat samalla itsellesi tuotteita, toimitamme ne sinulle samalla toimitustavalla kuin mikä oli alkuperäisessä tilauksessasi tai kirjeenä jos ne mahtuvat kirjekuoreen.
  5. Klikkaa "vahvista tilaus".
  6. Saat linkin asiakaspalautuksen kuittiin sähköpostitse tilausvahvistuksena, samanlailla kuin muistakin tilauksista.
Tulosta kuitti

Tulosta palautuksen
kuitti.

Pakkaa kuitti pakettin sisään

Pakkaa kuitti
paketin sisään.

Valmistele palautuspaketti.

  1. Paketoi tuotteet laatikkoon tai pussiin siististi, viikkaa vaatteet ja tarkista, ettei niissä ole likaa, karvoja tms.
  2. Tulosta uuden palautustilauksesi kuitti ja lisää se mukaan paketin sisään. Jos et voi tulostaa kuittia, seuraa näitä ohjeita.
  3. Tarvitset palautustunnuksemme. Postilla se on 610286 ja Matkahuollolla 9514740. Kirjoita tämä muistiin, esim. paketin kylkeen.
Lähetä paketti

Lähetä paketti,
se on ilmaista.

Palauta paketti ilmaiseksi.

  1. Vie paketti Postin tai Matkahuollon pisteeseen (myös PostNordin paketit) ja kerro, että tässä olis Varustelekalle palautus. Tee ilmoitus palautuksesta Postin pakettiautomaattiin. Voit käyttää sopimusnumeroa tai lähetystunnusta.
    Postin palautustunnus: 610286
    Matkahuollon palautustunnus: 9514740
  2. Muista pyytää palautuksestasi seurantatunnus ja kuitti, jotta voit seurata palautuksesi toimitusta Varustelekalle. Kadonneita lähetyksiä ei hyvitetä ilman seurantatunnusta.
  3. Hyvitämme rahat tai lähetämme samassa yhteydessä tilaamasi tuotteet sinulle heti, kun pakettisi on vastaanotettu ja tuotteet tarkistettu.
  4. Otamme sinuun yhteyttä, kun palautuksesi on käsitelty.

Usein kysytyt kysymykset

    Mitä palauttaminen maksaa minulle?

    Palauttaminen on kotimaisille asiakkaille ilmaista.

    En voi tulostaa asiakaspalautuksen kuittia. Mitä teen?

    Jos et pysty tulostamaan uuden tilauksesi kuittia, kirjoita A4-kokoiselle lapulle selkeästi seuraavat tiedot palautustilauksestasi ja laita lappu palautuspaketin sisään:

    • ASIAKASPALAUTUS
    • TILAAJAN NIMI
    • TILAUSNUMERO (Huomaa, että tämä on palautustilauksesi numero, joka on eri kuin alkuperäisen tilauksesi numero!)
    • SÄHKÖPOSTIOSOITE

    Tilasin Svea-laskulla ja haluan palauttaa tuotteita. Pitääkö minun maksaa laskuni?

    Jos tilasit Svea-laskulla, tilatut tuotteet hyvitetään suoraan Svea-laskultasi, eli jos palautat kaikki tilaamasi tuotteet, voit jättää laskun maksamatta. Palautuskorissa kysytään silti varmuuden vuoksi tilinumeroasi - älä hämäänny tästä.

    Jos palautat vain osan tuotteista, voit halutessasi maksaa ainoastaan pitämäsi tuotteet (ja toimituskulut) Svea-laskultasi, niin tilit tasaantuvat, kun palautuksesi on käsitelty.

    Mikäli pelkäät, että eräpäivä paukkuu ennen kuin palautuksesi saadaan käsiteltyä, kannattaa sopia eräpäivän muutoksesta suoraan Svean kanssa.

    Haluan reklamoida tuotteesta.

    Valitse palautussyyksi "tuote oli viallinen/rikki" ja kirjoita ostoskorissa lisätietokenttään lyhyesti, mikä tuotteessa oli vikana.

    Jos sinulle on toimitettu eri tuote, kuin minkä olet alunperin tilannut, voit tehdä palautuksen puuttumaan jääneestä tuotteesta ja ilmoittaa, haluatko sen lähetettävän sinulle jälkitoimituksena vai et.

    Jos haluat, voit myös reklamoida meille erikseen sähköpostitse osoitteeseen [email protected]. Vastaamme yleensä arkisin noin vuorokauden sisällä yhteydenotosta.

    Haluan vaihtaa tuotteen toiseen. Mitä teen?

    Valitse palautettavalle tuotteelle palautussyy ja lisää se ostoskoriin. Jos valitset tuotteen kokoon liittyvän palautussyyn, voit tässä vaiheessa valita suoraan joko isomman tai pienemmän koon samasta tuotteesta, mikäli sitä on varastosaldoillamme tilaushetkellä.

    Jos haluat vaihdossa eri värin tai täysin eri tuotteen, voit jättää vaihtotuote-kohtaan tekstin "En halua vaihtotuotetta". Tämän jälkeen voit etsiä minkä tahansa vaihdossa haluamasi tuotteen tilalle ja jatkaa ostoksia normaalisti verkkokaupassamme. Palautettavan tuotteen summa vähennetään ostoskorissa.

    Haluan vaihtaa tuoteen samanlaiseen, mutta eri väriseen, eikä systeemi ehdota sitä tilalle.

    Valitse palautettavalle tuotteelle palautussyy ja lisää tuote ostoskoriin. Jätä vaihtotuote-kohtaan teksti "En halua vaihtotuotetta".

    Tämän jälkeen voit etsiä minkä tahansa vaihdossa haluamasi tuotteen tilalle ja jatkaa ostoksia normaalisti verkkokaupassamme. Palautettavan tuotteen summa vähennetään ostoskorissa loppusummasta.

    Minulla ei ole alkuperäisen tilauksen kuittia tai en löydä sitä. Miten voin tehdä palautustilauksen? Minulla on vain myymälästä saamani paperikuitti ja haluan palauttaa postitse.

    Ilman sähköistä kuittia et pääse tekemään asiakaspalautustakaan sähköisesti. Ota A4-kokoinen paperi ja kirjoita siihen selkeästi nämä tiedot:

    • TILAAJAN NIMI
    • TOIMITUSOSOITE
    • SÄHKÖPOSTI ja/tai PUHELINNUMERO
    • TILINUMERO IBAN-muodossa (Mikä on IBAN-tilinumero?)
    • Alkuperäisen tilauksen mahdollisimman tarkka ajankohta tai kuitin tositenumero
    • Kerro myös muutamalla sanalla palautuksen syy.

    Lisää tämä lappu mukaan asiakaspalautuspakettiin. Saamme antamillasi tiedoilla haettua alkuperäisen tilauksesi ja käsiteltyä asian!

    Haluan tulla Varustelekan myymälään tekemään asiakaspalautuksen.

    Myymälässä voi vaihtaa ja palauttaa sekä myymäläostokset että nettikaupasta tilatut tavarat. Homma toimii niin, että lampsit paikan päälle ja kerrot asiasi tiskillä, niin autamme sinua onnistumaan palautuksessasi. Älä siis tee asiakaspalautustilausta etukäteen. Huomioithan, että pyydämme sinua kertomaan alkuperäisen tilauksen tilausnumeron tai tilaajan nimen ja mahdollisimman tarkan ajankohdan tilaukselle.

    Tilauksestani on yli 100 päivää

    Jos olet sitä mieltä, että käytössä ilmeni, ettei tuote ole sellainen kuin sen pitäisi olla, mutta 100 päivää on mennyt tai tuote ei ole enää myyntikuntoinen, ei hätää, me ei sua pulaan jätetä.

    Ota meihin yhteyttä, pistä tuote takaisin ja kerro vähän seikkaperäisemmin, mikä siinä oli pielessä, niin autamme sinua löytämään mahdollisimman hyvän ratkaisun asiaasi. Ota A4-kokoinen paperi, ja kirjoita siihen selkeästi nämä tiedot:

    • TILAAJAN NIMI
    • TOIMITUSOSOITE
    • SÄHKÖPOSTI ja/tai PUHELINNUMERO
    • TILINUMERO IBAN-muodossa (Mikä on IBAN-tilinumero?)
    • Alkuperäisen tilauksen ajankohta
    • Ilmoita myös muutamalla sanalla palautuksen syy palautuslappuun, etenkin jos tuote on viallinen tai käytetty.
    Loading...