Ohjeet ja ehdot

Käsittelemme ja lähetämme tilaukset nopeasti, yleensä samana tai seuraavana päivänä. Tilauksilla on 100 päivän ilmainen palautusoikeus.
Jos tavara on tilattavissa netissä, sitä on varastossa ja saatavilla myös myymälässä.
Emme käytä tietojasi suoramarkkinointiin, ellet sitä erikseen pyydä, emmekä muutenkaan perseile. Olemme hyvien puolella.

Tilauksen tekeminen

  • Helpoin ja nopein tapa tehdä tilaukset on verkkokaupan kautta.
  • Kännykkänumero ja sähköpostiosoite kannattaa antaa, me emme käytä niitä väärin. Jos annat kännykkänumeron, saat tekstiviestin, jolla voit noutaa lähetyksesi. Sähköpostilla saat meiltä tilauksesi kuitin ja automaattisen tiedon lähetyksesi lähettämisestä lähetystunnuksen kera. Lisäksi joskus tulee ongelmatilanteita, ja silloin olis tosi kiva saada asiakas kiinni. Tilauksen tekeminen on sopimus ja edellyttää luvan antamista tietojesi keräämiseen ja käsittelyyn. Tekemällä tilauksen tietosi tallentuvat asiakasrekisteriimme. Voit tutustua tarkemmin siihen miten keräämme ja käsittelemme tietojasi lukemalla tietosuojaselosteemme.

Jos tavara näkyy netissä, on sitä varastossa. Jos ei näy netissä, ei sitä ole varastossa. Tämäkään ei ole mikään jumalan totuus, ja joskus tavara on oikeasti loppu, vaikka se näkyykin netissä tilattavana. Näissä tilanteissa hyvitämme rahat tai tarjoamme korvaavaa tuotetta. Meille tulee aina paha mieli kun näin käy, ja teemme kaikkemme, että se olisi mahdollisimman harvinaista.

Olemme nopeita. Yli 90% tilauksista lähtee meiltä seuraavana päivänä. Samalla kun paketti annetaan postin huomaan, lähettää tietokone automaattisesti asiakkaalle tästä vihjaavan sähköpostin. Posti kuljettaa paketteja Suomessa yleensä yhden arkivuorokauden.

Esimerkki: Tilaat tavaraa maanantai-iltana. Varustelekan pojat ja tytöt pakkaavat tavaran normaalitilanteessa tiistaipäivän aikana. Posti hakee postitukset tiistai-iltapäivänä. Posti kuljettaa, pyörittää ja hukkaa paketteja yön yli. Pakettisi saapuu postiin keskiviikkopäivän aikana. Jos olet antanut kännykkänumeron, lähettää posti sinulle tästä tiedon tekstiviestillä, ja voit noutaa paketin jo samana päivänä tekstiviestiä esittelemällä. Jos et ole antanut kännykkänumeroa, tulee torstai-aamuna kirjepostin mukana paperinen lappu, jolla paketin voi noutaa. (Jos olet antanut kännykkänumeron ja saat tekstiviestin, ei posti vaivaudu lähettämään paperilappua.)

Toimitustavat

PostNord

Lähetämme paketteja Suomen sisällä PostNordin MyPack Collect pakettipalvelun kautta. PostNord MyPack Collect -pakettipalvelu toimittaa tilauksesi nopeasti ja turvallisesti lähimpään noutopisteeseesi tai pakettiautomaattiin. Noutopisteitä on Suomessa noin 1 600 ja niitä ovat mm. Matkahuollon toimipisteet ja useat K-Marketit, R-kioskit ja Tokmanni-myymälät sekä Pakettipiste-automaatit. Kun paketti on toimitettu, saat saapumisilmoituksen tekstiviestillä, sähköpostilla tai kirjeellä.

Matkahuolto

Lähetämme paketteja Matkahuollon Lähi-pakettipalvelun kautta. Noutopisteinä K-marketit, R-kioskit ja Matkahuollon omat toimipisteet.

Posti

Lähetämme kotimaan paketit Postin Economy-palvelulla. Jos tilaus mahtuu kirjeeseen, lähetämme sen kirjeenä - hyvitämme mahdollisen toimituskulujen erotuksen. Kirjeet lähtevät Postin Economy-kirjeinä. Kirjeistä ei saa lähetystunnusta vaan ne toimitetaan suoraan postilaatikkoon. Kirje saattaa olla matkalla useita päiviä.

Toimitamme tilauksesi kaikkein mieluiten Postin pakettiautomaatille. Tärkeätä muistaa Postin pakettiautomaatti -toimitustapaa valitessa: Pakettiautomaattiin ei voida lähettää ulottuvuuksiltaan yli 60cm x 36cm x 60cm suurempia, ja/tai yli 25 kg painavia paketteja. Mikäli Pakettiautomaatti-tilauksesi ei mahdu pakettiin, pyrimme ensisijaisesti lähettämään tilauksen useassa paketissa. Mikäli tämä ei ole mahdollista, otamme yhteyttä. Jos pakettiautomaatti on täynnä paketin toimitushetkellä voidaan paketti toimittaa lähimpään postin toimipisteeseen. Posti lähettää tässä tapauksessa tekstiviesti-ilmoituksen asiasta.

Posti Kotipaketti

Kotimaan tilaukseen voi valita kotiinkuljetuksen Postin Kotipaketti -toimitustavalla. Postin ilmoittama kuljetusaika Kotipaketti toimituksille on "Pääsääntöisesti 1 työpäivän kuluessa".

Kotipaketin vastaanottaminen

Posti toimittaa lähetykset vastaanottajalle osoitekortissa merkittyyn osoitteeseen. Posti ottaa kahdesti yhteyttä vastaanottajaan toimitusajankohdan sopimiseksi. Palveluun sisältyy yksi toimitusyritys – tarvittaessa lähetykselle saa maksullisen uudelleentoimituksen.

Toimitukset tehdään arkipäivisin. Suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 21 asti, muilla alueilla lähetykset toimitetaan klo 14 mennessä.

Puhelinnumero on välttämätön tieto vastaanottajan tavoittamiseksi. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, hänelle jätetään yhteydenottopyyntö paperisena. Jos vastaanottaja ei ole yhteydessä, lähetys palautetaan lähettäjälle (Varustelekalle) 7 vuorokauden kuluttua.

Nouto myymälästä

Voit valita tilauksesi toimitustavaksi noudon myymälästä. Lähetämme sinulle sähköpostitse noutoilmoituksen kun tilaus on noudettavissa. Tilaus on noudettavissa viikon ajan ilmoituksesta.

Toimituskulut

Hinnat ovat aina samat, eli vaikka tilaisit 20 kg tavaraa, et silti maksa yhtään enempää postikuluja! Aivan muutaman tuotteen kohdalla on poikkeus, teltoista ja raskassingoista nimittäin veloitamme tuotteen todelliset postikulut. Tämä siksi, että olisi epäreilua ympätä ne salaa tuotteen hintaan. Näistä poikkeuksista on ilmoitettu kyllä selkeästi ko. tuotteiden tuoteselosteessa.

Ulkomaisissa tilauksissa käytämme maakohtaisia toimituskuluja paketille. Mikään postikulutarjous tai alennus ei koske ulkomaan lähetyksiä, ellei tarjouksen yhteydessä ole toisin mainittu.

Yli 100 € arvoisista kotimaan tilauksista emme peri ollenkaan toimitusmaksua. Poikkeuksia ovat teltat ja muut suuret asiat, joiden tuotekuvauksissa on erikseen mainittu poikkeuksellisista toimituskuluista.

Vaarallisten aineiden toimitus

Joskus myymme räjähdeaineita sisältäviä juttuja. Näistä perimme vaarallisten aineiden kuljetuslisän. Tämä VAK-lisäkäsittelymaksu on 3,50 € ja toimitustapana toimii ainoastaan Matkahuolto. Asiasta kerrotaan kyllä selkeästi jokaisen tämmöisen tuotteen kohdalla, joten vahingossa et joudu tätä sietämään.

Tilaukset ulkomaille

Toimitamme tilaukset kaikkialle maailmaan. Toimituskulut ovat maakohtaiset ja aina kiinteät, voit kokeilla eri maiden toimituskuluja laittamalla jotain ostoskoriin ja siirtymällä ostoskorista kassalle, josta maata valitsemalla toimituskulu muuttuu automaattisesti.

Arvonlisäveroa ei tarvitse maksaa EU:n ulkopuolelle lähtevistä tilauksista. Kohdemaa saattaa kuitenkin periä oman arvonlisäveronsa sekä mahdollisia tullimaksuja.

Maksu ulkomaan tilauksissa tapahtuu PayPalin kautta tai luottokortilla. Meille kelpaa Visa ja Mastercard.

Lisätietoa englanninkielellä Varusteleka.com - Terms and conditions -sivulla.

Maksaminen

Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa Maksuturva Group Oy (y-tunnus 2121703-0) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Maksuturva Group Oy:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi. Maksunsaajana näkyy Maksuturva Group Oy.

Verkkopankkien verkkomaksupainikkeet

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet.

Korttimaksut ja MobilePay (Visa, Visa Electron, MasterCard ja Business Eurocard)

Korttimaksamisen ja Danske Bankin MobilePay-maksamisen verkkokaupassamme tarjoaa Maksuturva Group Oy yhteistyössä Solinor Oy:n ja Bambora AB:n kanssa. Maksuturva Group Oy välittää korttimaksujen sekä MobilePay-maksujen veloitustiedot (debit tai kredit) Bambora AB:lle, jolla on sopimus kansainvälisten korttiyhtiöiden kanssa (Mastercard ja Visa). Korttinumeroita ei tallenneta Maksuturva Group Oy:n tietojärjestelmiin vaan ne käsitellään teknisen palveluntuottajan Solinor Oy:n toimesta. Solinor Oy on sertifioitu korttiyhtiöiden laatiman kansainvälisen PCI DSS -tietoturvastandardin korkeimman ”PCI DSS Level 1”-turvatason mukaan. Maksuturva Group Oy on oman toimintansa osalta sertifioitu PCI DSS -standardin mukaan.

Maksunvälittäjän yhteystiedot:
Maksuturva Group Oy
Y-tunnus: 2121703-0
Keilaranta 5
02150 ESPOO
Puhelin: (09) 4241 7040, arkisin klo 9.00 – 17.00
Sähköposti: [email protected]
www.maksuturva.fi

Svea WebPay laskulla tai osamaksulla ostaminen

Lasku

Svea tarjoaa sinulle mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan 14 päivän maksuajalla. Huomioithan seuraavat asiat:

Kun valitset vaihtoehdoksi ”maksa laskulla” tarkistamme luottotietosi henkilötunnustasi vastaan. Vahvan tunnistautumisen (TUPAS) ansiosta ostoksiesi toimitus tapahtuu antamaasi toimitusosoitteeseen. Maksuehto on 14 päivää. Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta Svea veloittaa 5 euroa. Ostajan tulee olla täyttänyt 21 vuotta.

Laskun muuttaminen tililuotoksi

Sinulla on mahdollisuus muuttaa lasku tililuotoksi maksamalla laskulla mainittu minimierä. Ensimmäisen laskun takaa löydät tililuoton tarkemmat luottoehdot. Tililuottoasiakkaana voit tehdä ostoksiasi tiliisi Svean sopimusasiakkailta. Voit tehdä lisäostoksia aina, kun sinulla on luottorajaa jäljellä ja maksaa ostokset osissa luottosopimuksen ehtojen mukaisesti.

Tililuoton voit maksaa milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja. Mikäli haluat hyödyntää tiliäsi sopimusaikana myös muihin ostoksiin ja luottosi maksuaika on jo valittu maksimipituiseksi, tulee sinun nostaa kuukausittaista lyhennyserää. Vastaavasti, mikäli haluat pidentää maksuaikaasi, voit pienentää kuukausittaista lyhennyserääsi. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä Svean asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai [email protected].

Osamaksu

Svea tarjoaa sinulle mahdollisuuden maksaa ostokset osissa. Tämä on mahdollista, kun olet hyväksynyt luotonmyöntökriteerit ja täyttänyt henkilötunnuksesi kassalla. Vahvan tunnistautumisen (TUPAS) ansiosta ostoksiesi toimitus tapahtuu antamaasi toimitusosoitteeseen. Luottoajan valitset sinulle parhaiten sopivaksi. Luotto tulee hoitaa sovitun ajan kuluessa. Se edellyttää, että maksat vähintään sovitun summan kuukausittain. Luonnollisesti voit maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Saat kotiisi osamaksusopimuksen (2 kappaletta) joista sinun tulee allekirjoittaa toinen ja palauttaa se Svealle. Samalla saat myös osamaksun tarkemmat ehdot, jotka allekirjoituksellasi hyväksyt. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä Svean asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai [email protected]

Mikäli maksut jäävät maksamatta, eikä Svea ole saanut yhteydenottoa maksun hoitamisesta, saatavat siirretään perittäviksi kuluttajansuojalain ehtojen mukaisesti. Lisätietoja ehdoista ja palvelusta saat Svean asiakaspalvelusta. Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat kuluttajaviraston sivuilta www.kuluttajavirasto.fi. Svea noudattaa myös henkilötietosuojalakia. Myös tästä löytyy lisätietoja kuluttajaviraston sivuilta.

Yhteystiedot:
Svea Bank / Maksuratkaisut
Mechelininkatu 1a
00180 Helsinki
Puhelin: 09 4242 3092
www.svea.fi

Trustly

Trustly tarjoaa pankkimaksut ja -siirrot kuluttajan ja etämyyntisivuston välillä turvallisella, helpolla ja nopealla tavalla. Pankkimaksu tai -siirto Trustlyn kanssa on salamannopea. Trustly ei koskaan peri hallinnointipalkkiota eikä vaadi sinulta asiakkaana kirjoittautumista.

Trustly tukee sinun lempipankkejasi ja sinä voit kirjoittautua käyttämällä samoja tunnuksia, joita käytät päästäksesi sinun pankkisi tarjoamiin pankkipalveluihin. Ohjelma perustuu maailman turvallisimpiin salausprotokolliin, ja miljoonia siirtoja suoritetaan vuosittain Trustlyn kautta Euroopan tasolla. Trustly on turvallinen ja salainen maksutapa, ja se on valtuutettu maksuvälne, jota valvoo Ruotsin valtiontalouden tarkastusvirasto (FI), joka on pätevä EU-maissa. Katso meidän lisenssi tästä.

Mikäli sinulla on kysyttävää transaktion osalta, ota yhteyttä kaupan asiakastukeen ja kysy.

Lisää tietoa katso sivulta www.trustly.com.

Yhteydenotto

Meihin saa yhteyden yhteydenottolomakkeella, sähköpostilla ja puhelimitse. Mikäli otat yhteyttä lomakkeella tai sähköpostilla, kerro aina nimi, jolla tilaus on tehty, sekä mikäli tiedät, tilausnumero. Vastatessasi Varustelekan sähköposteihin muista aina lainata koko aikaisempi sähköpostikeskustelu viestisi alle.

Katso yhteystiedot Yhteystiedot-sivulta.

Palautusoikeus

Palauttaa saa. Etämyyntitilauksilla on 100 päivää palautusoikeutta, laskeminen aloitetaan tilauksen noutohetkestä.

Palauttamisen ehtona on, että tuote on myyntikunnossa. Sovittaa saa, käyttää ei. Kenkien kanssa huomionarvoista on, että kenkiä pitää sovittaa sisätiloissa. Alusvaatteet pitää sovittaa omiensa päälle: paljaalle sovitettujen palautusoikeus raukeaa.

Varusteleka maksaa kaikki palauttelusta koituvat postimaksut, kunhan tuote on palautuskelpoisessa kunnossa, ja kunhan palautuksessa käytetään meidän antamia ohjeita; tärkeimpänä se, että palautuspaketti lähetetään asiakaspalautuksena eikä tavallisena posti/matkahuoltopakettina.

Lisää tietoa Asiakaspalautukset-sivulta.

Alaikäiset asiakkaat

Alle 18-vuotiaat saavat tehdä omine lupineen vain vähäpätöisiä ostoksia, ts. ei kovin kalliita. Isompiin ostoksiin vaaditaan vanhempien suostumus. Yli 15-vuotiaat voivat käyttää omia ansiotulojaan myös merkittäviin ostoksiin, ts. ostaa vaikka koko palkalla militariaa. Näitä asioita on mahdotonta valvoa verkkokaupassa. Jos olet alaikäisen vanhempi tai huoltaja, ja kaitsettavasi on tehnyt omin päin merkittäviä ostoksia, muista kuin omalla ansiotyöllä saamillaan rahoillaan, ilman sinun lupaasi, ota yhteyttä kohtuullisessa ajassa - kaupan purku onnistuu postikuluja myöten.

Alaikäiselle ei saa myydä velaksi, eli laskulla. Svea-laskun käyttäminen edellyttää henkilötunnuksen antamista, ja tietokone kyllä osaa laskea, onko asiakas alle 18-vuotias. Ei siis hätää.

Valikoimissamme on myös tuotteita, joita emme myy alaikäisille. Alaikäisille rajoitetusta myynnistä on aina erillinen maininta tuotteen kuvauksessa.

Tavoitettavuus

Jos varastostamme puuttuu yksi tai useampi tuote, eikä asiakas anna puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta, tai yhteydenotosta huolimatta asiakasta ei tavoiteta, lähetetään tilaus ilman puuttuvia tuotteita.

Evästeet

Viestintäviraston pyynnöstä!

Varustelekan nettisivut, niinkuin melkein kaikki muutkin nettisivut, käyttää hyväkseen evästeitä. Evästeet sinänsä ovat suunnilleen yhtä vanha keksintö kuin nettisivutkin, eikä niiden käyttö nykyään ole yhtään sen julmempaa kuin ennenkään, niistä pitää vaan nyt jostain syystä mouhottaa, kun jengille tulee yllätyksenä, että nettikäyttäjien käyttäytymistä seurataan. Evästeet ovat pieniä Varustelekan nettisivujen tekemiä tiedostoja, jotka jäävät sun tietokoneellesi, ja joiden sisällön nettiselaimesi väläyttää Varustelekan nettisivuille aina kun meidän nettisivujamme selaat. Evästeillä saa käyttäjästä selville vaikka mitä - tarkat tiedot siitä, mitä sivuja avaat meidän nettisivuillamme ja missä järjestyksessä, mitä selainta käytät, mikä on näyttösi resoluutio, mikä IP-osoite sinulla kulloinkin on. Tietyissä tapauksissa saattaa olla mahdollista, että saamme evästeillä tietoa myös muista nettisivuista, joissa käyt. Edelleen, tämä ei ole mikään Varustelekan erikoisuus, vaan sama koskee käytännössä kaikkia nettisivuja.

Evästeiden ansiosta ostoskorisi pysyy olemassa. Evästeiden ansiosta saamme myös ihan helvetin tarkkaa tietoa siitä, mitä ja miten käyttäjät tekevät meidän nettisivuillamme. Tämä tarkoittaa sitä, että jokaisesta kävijästä kerätään rekisteri, jossa käytännössä kirjataan hyvin tarkkaan, mitä käyttäjä tekee - mille sivulle saapuu, mihin menee sieltä, kuinka kauan viipyy nettisivuilla, ostaako jotain, mitä tekee jos tulee myöhemmin uudestaan, ostaako silloin jotain. Käytämme tätä tietoa nettisivujen viilaamiseen semmoiseen suuntaan, että mahdollisimman moni löytäisi jotain kivaa ostettavaa mahdollisimman helposti. Meillä käy sen verran paljon jengiä, että aika pienilläkin muutoksilla saadaan yllättävän paljon enemmän ostavia asiakkaita. Tämä on fiksua toimintaa, ja kaikki asiansa osaavat nettikaupat, joiden sivuilla käy tarpeeksi väkeä, tekevät niin.

Varusteleka kerää evästeitä anonyymisti, ja vaikka selaamisestasi kerätään hyvin tarkka rekisteri, tilaukset kirjautuvat ihan eri rekisteriin, eikä tietoja yhdistetä millään tavalla. Tiedämme siis vain, että "joku käyttäjä tuli etusivun kautta uutuuksien listaan, valitsi sieltä bulgaarialaisen oksennusämpärin, osti sen ja tuli viikon päästä ostamaan toisen samanlaisen." Emme tiedä, että niistä neljästäkymmenestä oksennusämpärin ostajista tämä käyttäjä oli just se Matti Hyvinkäältä. Mikään ei sinänsä estäisi meitä yhdistämästä näitä kaksi rekisteriä, paitsi että me nyt ei saada siitä mitään hyötyä. Ja vaikka me salaa niin tehtäisiin, et saisi ikinä tietää - semmonen paikka se internet nyt vaan on. Varusteleka on onneksi hyvien puolella, eikä tee sulle mitään pahaa.

Jos kuvittelet evästeiden olevan jotenkin sulle vaaraksi ja haluat olla maailman suurin nettivelho, saat hyvin helposti käännettyä evästeiden käytön pois päältä, senkus menet nettiselaimesi asetuksiin. Kantsii muistaa, että tästä seuraava turvallisuuden tunne on hyvin näennäinen, kyllä sua voidaan seurata netissä ihan helposti ilmankin niitä. Varustelekan nettisivuja ei ole tarkoitettu käytettäväksi ilman evästeitä, ja esimerkiksi tilauksen tekeminen saattaa olla mahdotonta, jos evästeet ovat pois päältä. Ei olla kokeiltu, eikä taideta kokeilla, koska kamoon - ei oo uus tai pelottava juttu nämä evästeet ollenkaan. Jos oikeasti kuvittelet, että sua seurataan, kannattaa tehä tilaukset sillai, että kumihanskat kädessä pistät kirjoituskoneella kirjoitetun tilauskirjeen postiin käteisen kanssa, ja pyydät toimituksen poste restante-osoitteeseen mahdollisimman kauas susta. Pakettiautomaattia ei kannata käyttää, koska ne kuvaavat jokaisen käyttäjän.

Eikä se seuranta ja tiedonkeruu muuten lopu evästeisiin, vaan sitä dataa kertyy tietokantoihin muillakin keinoin. Esim. kaikki tieto mitä annat meille tilauksen yhteydessä tallentuu, ja ihan hyvästä syystä. Ethän siis kirjoita tilauksesi lisätietokenttään makuuhuoneharrastuksistasi, sairauksista tai muista arkaluontoisisa seikoista. Me ei haluta tietää. Oikeesti, älä.

Varustelekan tietojenkäsittelyjuttuihn voit tutustua tarkemmin meidän Tietosuojaselosteessa, jossa käydään läpi mitä tietoa me keräämme, miten ja miksi. Se on hiukan kuivempaa tekstiä kuin tämä, mutta silti tärkeää asiaa.

Ensi jaksossa kerromme pärstäkertoimen vaikutuksesta sakon suuruuteen.

Rekisteriseloste

Rekisterinpitäjä

Varusteleka Oy
Hankasuontie 11 A
00390 Helsinki
www.varusteleka.fi
[email protected]
Y-tunnus 2082907-8

Rekisterin nimi

Varustelekan asiakasrekisteri

Rekisterin pitämisen peruste

Rekisteriin tallentuu tietoja asiakkaiden tehdessä ostoksia Varustelekan nettikaupassa, tai kun asiakas tekee Varustelekan nettikauppaan käyttäjätunnuksen.

Rekisterin käyttötarkoitus

Rekisterin pääasiallinen käyttötarkoitus on saada asiakkaan tilaus toimitettua perille. Rekisteri auttaa myös selvittämään tilaukseen mahdollisesti liittyviä ongelmia tai asiakaspalautuksia.

Rekisterin toissijainen tarkoitus on räätälöidyn sisällön luominen Varustelekan nettikauppaan. Esimerkiksi halpoja tuotteita ostava näkee etupäässä halpoja tuotteita, emmekä suosittele hänelle vaikkapa 130 euron hupparia. Semmoinen olisi asiakkaalle kurjaa, eikä mekään semmosella rahaa tehtäisi.

Osa rekisteritiedoista saatetaan siirtää Varustelekan yhteistyökumppaneiden hallinnoimille palvelimille, jotta asiakassuhdetta voitaisiin kehittää myös Varustelekan hallinnoiman internetin ulkopuolella. Käytännössä kirjoitushetkellä tää tarkoittaa sitä, että me vilautetaan erilaisia asiakaslistoja Facebookille, jolloin asiakas näkee myös Facebookin puolella tapahtuvassa mainonnassa niitä tuttuja ja turvallisia tuotteita.

Yritykset eivät pääse käsiksi kenenkään Facebook-profiiliin tai mihinkään henkilötietoihin, eikä mainosyleisöjä pääse tarkkailemaan millään tapaa - niille voi ainoastaan näyttää mainoksia. Jos tällainen harmittaa yleisellä tasolla, ratkaisu on helppo: käytä Facebookiin kirjautumiseen sellaista sähköpostiosoitetta, jota et käytä missään muualla.

Rekisteriä käytetään myös mainonnan seurantaan. Jos joku täky ei toimi, me halutaan tietää asiasta, ettei pelkästään kiusata ihmisiä.

Asiakkaalla on oikeus kieltää tietojen lähetys Varustelekan yhteistyökumppaneille. Tämä onnistuu lähettämällä sähköpostia osoitteeseen [email protected].

Rekisterin sisältämät tiedot

Rekisteriin tallentuu kaikki, mitä ostotapahtumasta tai käyttäjätunnuksen luomisesta irti saadaan. Siis:

  • Asiakkaan nimi
  • Asiakkaan osoite ja muut yhteystiedot
  • Asiakkaan tilaamat tuotteet ja niiden koot
  • Asiakkaan lisätietokentässä antamat tiedot
  • Käytetty toimitus- ja maksutapa
  • Lähetysten seurantatiedot
  • Asiakkaan mittatiedot

Rekistereitä säilytämme käyttämiemme ERP- ja CRM-järjestelmien tietokannoissa.

Tietojen luovutus

Tietoja ei käytetä suoramainontaan, ellei asiakas sitä ole erikseen pyytänyt.

Joissakin tapauksissa meillä on tarve siirtää tietoa kolmansille osapuolille, esim. säilytystä, analytiikkaa tai markkinointia varten. Käytämme näihin tarkoituksiin vain luotettuja yhteistyökumppaneita, joiden kanssa olemme tehneet kattavat tietosuoja- ja tiedonkäsittelysopimukset. Sopimuksissa on otettu huomioon lainsäädännön sekä EU:n tietosuoja-asetuksen asettamat vaatimukset. Varustelekan yhteistyökumppaneilla ei ole lupaa käyttää tietoja omiin tarkoituksiinsa tai jakaa näitä eteenpäin.

Asiakas voi pyytää tietojensa poistamista rekisteristä, ja sen me myös teemme. Laki, perintätoimet tai avoimet laskut saattavat toki joskus muuttaa tilannetta.

Rekisterin suojaus

Rekisteri sijaitsee Varustelekan salasanasuojatulla, kryptatulla ja betoniin valetulla palvelimella, johon ulkopuoliset eivät pääse. Rekisteritietojen perusteella muodostettuja Facebookin mainosyleisöjä voi käyttää ainoastaan Varustelekan Facebook-tunnuksilla, eikä näitä yleisöjä voi enää “avata” kun ne on Facebookiin lähetetty - me nähdään ainoastaan, kuinka monta henkilöä yleisössä on.

Vihtori Matti

Jos käy niin ikävästi, että asiat menee ihan päin seiniä, etkä jostain syystä saa ratkaistua kauppasopimukseen liittyviä erimielisyyksiä meidän kanssa, sinulla on oikeus viedä asia eteenpäin kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen sitä tulee sinun kuitenkin olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Tähän mennessä ei kukaan asiakkaistamme ole joutunut näin äärimmäisiin toimenpiteisiin ryhtymään, sillä ollaan aika reiluja ja oikeudenmukaisia, mutta jos ruvetaan joskus vaikeiksi, niin nyt tiedät kehen olla yhteydessä!

Loading...