Ostoskori Ostoskori
Toivelista Toivelista

Ohjeet ja ehdot

Toimitamme tilaukset nopeasti, yleensä samana tai seuraavana päivänä. Tilauksilla on 100 päivän ilmainen palautusoikeus.
Jos tavara on tilattavissa netissä, sitä on varastossa ja saatavilla myös myymälässä.
Emme käytä tietojasi suoramarkkinointiin, ellet sitä erikseen pyydä, emmekä muutenkaan perseile. Olemme hyvien puolella.

Tilauksen tekeminen

  • Helpoin ja nopein tapa tehdä tilaukset on verkkokaupan kautta.
  • Kännykkänumero ja sähköpostiosoite kannattaa antaa, me emme käytä niitä väärin. Jos annat kännykkänumeron, saat tekstiviestin, jolla voit noutaa lähetyksesi. Sähköpostilla saat meiltä tilauksesi kuitin ja automaattisen tiedon lähetyksesi lähettämisestä lähetystunnuksen kera. Lisäksi joskus tulee ongelmatilanteita, ja silloin olis tosi kiva saada asiakas kiinni.

Voit tehdä tilauksen myös sähköpostilla sekä puhelimitse. Jos teet tilauksen puhelimitse tai sähköpostilla, mieti jo etukäteen mitä kokoja tarvitset, ja koita pliis silti tehdä netissä!

Jos tavara näkyy netissä, on sitä varastossa. Jos ei näy netissä, ei sitä ole varastossa. Tämäkään ei ole mikään jumalan totuus, ja joskus tavara on oikeasti loppu, vaikka se näkyykin netissä tilattavana. Näissä tilanteissa hyvitämme rahat tai tarjoamme korvaavaa tuotetta. Meille tulee aina paha mieli kun näin käy, ja teemme kaikkemme, että se olisi mahdollisimman harvinaista.

Olemme nopeita. Yli 90% tilauksista lähtee meiltä seuraavana päivänä. Samalla kun paketti annetaan postin huomaan, lähettää tietokone automaattisesti asiakkaalle tästä vihjaavan sähköpostin. Posti kuljettaa paketteja Suomessa yleensä yhden arkivuorokauden.

Esimerkki: Tilaat tavaraa maanantai-iltana. Varustelekan pojat ja tytöt pakkaavat tavaran tiistaipäivän aikana. Posti hakee postitukset tiistai-iltapäivänä. Posti kuljettaa, pyörittää ja hukkaa paketteja yön yli. Pakettisi saapuu postiin keskiviikkopäivän aikana. Jos olet antanut kännykkänumeron, lähettää posti sinulle tästä tiedon tekstiviestillä, ja voit noutaa paketin jo samana päivänä tekstiviestiä esittelemällä. Jos et ole antanut kännykkänumeroa, tulee torstai-aamuna kirjepostin mukana paperinen lappu, jolla paketin voi noutaa. (Jos olet antanut kännykkänumeron ja saat tekstiviestin, ei posti vaivaudu lähettämään paperilappua.)

Toimitustavat

Matkahuolto

Lähetämme paketteja Matkahuollon Lähellä-pakettipalvelun kautta. Noutopisteinä Suomen Lähikaupan kaupat (Siwa, Valintatalo, Euromarket) ja Matkahuollon omat toimipisteet.

Posti

Lähetämme kotimaan paketit Postin Economy-palvelulla. Jos valitset maksutavaksi postiennakon, siitä veloitetaan maksutapakulua 3,90 €. Jos tilaus mahtuu kirjeeseen, lähetämme sen kirjeenä - hyvitämme mahdollisen toimituskulujen erotuksen. Kirjeet lähtevät Postin Economy-kirjeinä. Kirjeistä ei saa lähetystunnusta vaan ne toimitetaan suoraan postilaatikkoon. Kirje saattaa olla matkalla useita päiviä. Poikkeuksena postiennakkokirjeet, jotka lähtevät Priority-kirjeinä. Postiennakkokirjeisiin tulee seurantatunnus ja ne pitää käydä noutamassa lähipostista.

Toimitamme tilauksesi kaikkein mieluiten Postin pakettiautomaatille. Tärkeätä muistaa Pakettiautomaatti-toimitustapaa valitessa: Postiennakko-maksuvaihtoehdolla maksat tilauksesi automaatilla - pakettiautomaatti hyväksyy ainoastaan sirulliset maksukortit. Pakettiautomaattiin ei voida lähettää ulottuvuuksiltaan yli 60cm x 36cm x 60cm suurempia, ja/tai yli 25 kg painavia paketteja. Mikäli Pakettiautomaatti-tilauksesi ei mahdu pakettiin, pyrimme ensisijaisesti lähettämään tilauksen useassa paketissa. Mikäli tämä ei ole mahdollista, otamme yhteyttä. Jos pakettiautomaatti on täynnä paketin toimitushetkellä voidaan paketti toimittaa lähimpään postin toimipisteeseen. Posti lähettää tässä tapauksessa tekstiviesti-ilmoituksen asiasta.

Nouto myymälästä

Voit valita tilauksesi toimitustavaksi noudon myymälästä. Lähetämme sinulle sähköpostitse noutoilmoituksen kun tilaus on noudettavissa. Tilaus on noudettavissa kahden viikon ajan ilmoituksesta.

Toimituskulut

Hinnat ovat aina samat, eli vaikka tilaisit 20 kg tavaraa, et silti maksa yhtään enempää postikuluja! Aivan muutaman tuotteen kohdalla on poikkeus, teltoista ja raskassingoista nimittäin veloitamme tuotteen todelliset postikulut. Tämä siksi, että olisi epäreilua ympätä ne salaa tuotteen hintaan. Näistä poikkeuksista on ilmoitettu kyllä selkeästi ko. tuotteiden tuoteselosteessa.

Ulkomaisissa tilauksissa käytämme maakohtaisia toimituskuluja paketille. Mikään postikulutarjous tai alennus ei koske ulkomaan lähetyksiä, ellei tarjouksen yhteydess ole toisin mainittu.

Yli 100 € arvoisista kotimaan tilauksista emme peri ollenkaan toimitusmaksua. Poikkeuksia ovat teltat ja muut suuret asiat, joiden tuotekuvauksissa on erikseen mainittu poikkeuksellisista toimituskuluista.

Repack

Voit tilata tuotteesi uudelleenkäytettävässä Repack-pakkauksessa. Ideana on, että palautat pakkauksen. Tätä varten pakkauksesta maksetaan 3,50 euron pantti, ja kun olet palauttanut pakkauksen, saat lahjakortinomaisesti 10 % alennuskoodin. Mikäli haluat, saat valita etukoodin Varustelekan verkkokaupan sijaan johonkin muuhun Repackin kanssa yhteistyössä toimivaan kauppaan siinä vaiheessa kun olet palauttanut paketin. Tilauksen yhteydessä sähköposti on pakollinen tieto ja se luovutetaan Repackille alennuskoodin toimitusta ja mahdollisia tyytyväisyyskyselyjä varten. Yhteystietojasi ei luovuteta yhä edelleen eikä käytetä markkinointiin. Katso täältä tietoa Repackista.

Isot tilaukset välttämättä mahdu Repack-pakkaukseen. Näin käydessä lähetämme Repack-pakkauksen pahvilaatikossa tilauksesi mukana.

Vaarallisten aineiden toimitus

Joskus myymme räjähdeaineita sisältäviä juttuja. Näistä perimme vaarallisten aineiden kuljetuslisän. Tämä VAK-lisäkäsittelymaksu on 3,50 € ja toimitustapana toimii ainoastaan Matkahuolto. Asiasta kerrotaan kyllä selkeästi jokaisen tämmöisen tuotteen kohdalla, joten vahingossa et joudu tätä sietämään.

Tilaukset ulkomaille

Toimitamme tilaukset kaikkialle maailmaan. Toimituskulut ovat maakohtaiset ja aina kiinteät, voit kokeilla eri maiden toimituskuluja laittamalla jotain ostoskoriin ja siirtymällä ostoskorista kassalle, josta maata valitsemalla toimituskulu muuttuu automaattisesti.

Arvonlisäveroa ei tarvitse maksaa EU:n ulkopuolelle lähtevistä tilauksista. Kohdemaa saattaa kuitenkin periä oman arvonlisäveronsa sekä mahdollisia tullimaksuja.

Maksu ulkomaan tilauksissa tapahtuu kansainvälisellä pankkisiirrolla tai Credit/Debit -kortilla. Meille kelpaa Visa ja Mastercard.

Ulkomaantilauksissa palautukset hoituvat ainoastaan niin, että asiakas maksaa palauttelun postikulut kumpaankin suuntaan.

Lisätietoa englanninkielellä International Orders -sivulla.

Maksaminen

Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa Maksuturva Group Oy (y-tunnus 2121703-0) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Maksuturva Group Oy:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi. Maksunsaajana näkyy Maksuturva Group Oy.

Verkkopankkien verkkomaksupainikkeet

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet.

Korttimaksut ja MobilePay (Visa, Visa Electron, MasterCard ja Business Eurocard)

Korttimaksamisen ja Danske Bankin MobilePay-maksamisen verkkokaupassamme tarjoaa Maksuturva Group Oy yhteistyössä Solinor Oy:n ja Bambora AB:n kanssa. Maksuturva Group Oy välittää korttimaksujen sekä MobilePay-maksujen veloitustiedot (debit tai kredit) Bambora AB:lle, jolla on sopimus kansainvälisten korttiyhtiöiden kanssa (Mastercard ja Visa). Korttinumeroita ei tallenneta Maksuturva Group Oy:n tietojärjestelmiin vaan ne käsitellään teknisen palveluntuottajan Solinor Oy:n toimesta. Solinor Oy on sertifioitu korttiyhtiöiden laatiman kansainvälisen PCI DSS -tietoturvastandardin korkeimman ”PCI DSS Level 1”-turvatason mukaan. Maksuturva Group Oy on oman toimintansa osalta sertifioitu PCI DSS -standardin mukaan.

Maksunvälittäjän yhteystiedot:
Maksuturva Group Oy
Y-tunnus: 2121703-0
Keilaranta 5
02150 ESPOO
Puhelin: (09) 4241 7040, arkisin klo 9.00 – 17.00
Sähköposti: asiakaspalvelu@maksuturva.fi
www.maksuturva.fi

Svea WebPay laskulla tai osamaksulla ostaminen

Lasku

Svea WebPay (myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan 14 päivän maksuajalla. Huomioithan seuraavat asiat:

Kun valitset vaihtoehdoksi ”maksa laskulla” tarkistamme luottotietosi henkilötunnustasi vastaan. Vahvan tunnistautumisen (TUPAS) ansiosta ostoksiesi toimitus tapahtuu antamaasi toimitusosoitteeseen. Maksuehto on 14 päivää. Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Ostajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta.

Laskun muuttaminen tililuotoksi

Sinulla on mahdollisuus muuttaa lasku tililuotoksi maksamalla laskulla mainittu minimierä. Ensimmäisen laskun takaa löydät tililuoton tarkemmat luottoehdot. Tililuottoasiakkaana voit tehdä ostoksiasi tiliisi Svean sopimusasiakkailta. Voit tehdä lisäostoksia aina, kun Sinulla on luottorajaa jäljellä ja maksaa ostokset osissa luottosopimuksen ehtojen mukaisesti.

Tililuoton voit maksaa milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja. Mikäli haluat hyödyntää tiliäsi sopimusaikana myös muihin ostoksiin ja luottosi maksuaika on jo valittu maksimipituiseksi, tulee Sinun nostaa kuukausittaista lyhennyserää. Vastaavasti, mikäli haluat pidentää maksuaikaasi, voit pienentää kuukausittaista lyhennyserääsi. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fi. Tutustu etukäteen luottoehtoinen sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin www.sveawebpay.fi/tiliehdot. Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.

Osamaksu

Svea WebPay (myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden maksaa ostokset osissa. Tämä on mahdollista, kun olet hyväksynyt luotonmyöntökriteerit ja täyttänyt henkilötunnuksesi kassalla. Vahvan tunnistautumisen (TUPAS) ansiosta ostoksiesi toimitus tapahtuu antamaasi toimitusosoitteeseen. Luottoajan valitset Sinulle parhaiten sopivaksi. Luotto tulee hoitaa sovitun ajan kuluessa. Se edellyttää, että maksat vähintään sovitun summan kuukausittain. Luonnollisesti voit maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Saat kotiisi osamaksusopimuksen (2 kappaletta) joista Sinun tulee allekirjoittaa toinen ja palauttaa se Svealle. Samalla saat myös osamaksun tarkemmat ehdot, jotka allekirjoituksellasi hyväksyt. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fi

Mikäli maksut jäävät maksamatta, emmekä ole saaneet yhteydenottoa maksun hoitamisesta, siirrämme saatavat perittäviksi kuluttajansuojalain ehtojen mukaisesti. Lisätietoja ehdoista ja palvelusta saat asiakaspalvelustamme. Lue tarkemmat ehdot tästä. Tutustu etukäteen luottoehtoinen sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin www.sveawebpay.fi/tiliehdot. Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi. Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat kuluttajaviraston sivuilta www.kuluttajavirasto.fi tai tililuottosopimuksestamme, jonka löydät www.sveawebpay.fi. Svea noudattaa myös henkilötietosuojalakia. Myös tästä löytyy lisätietoja kuluttajaviraston sivuilta.

Yhteystiedot:
Svea Ekonomi Ab, filial i Finland
Atomitie 2 C
00370 Helsinki
Puhelin: 09 4242 3092
Sähköposti: webpay@svea.fi
www.sveawebpay.fi

Postiennakko

Postiennakolla maksu suoritetaan postissa käteisellä/pankkikortilla lähetystä noudettaessa.

Yhteydenotto

Meihin saa yhteyden kahdella tavalla: sähköpostilla ja puhelimitse. Mikäli otat yhteyttä sähköpostilla, kerro aina nimi, jolla tilaus on tehty, sekä mikäli tiedät, tilausnumero. Vastatessasi Varustelekan sähköposteihin muista aina lainata koko aikaisempi sähköpostikeskustelu viestisi alle.

Sähköposti: info@varusteleka.fi Puhelinnumero: 010 320 3813 (Arkisin klo 08-16)

Muista tarkastaa roskapostikansiosi. Puhelimella saat varman vastauksen heti.

Palautusoikeus

Palauttaa saa. Etämyyntitilauksilla on 100 päivää palautusoikeutta, laskeminen aloitetaan tilauksen noutohetkestä.

Palauttamisen ehtona on, että tuote on myyntikunnossa. Sovittaa saa, käyttää ei. Kenkien kanssa huomionarvoista on, että kenkiä pitää sovittaa sisätiloissa.

Varusteleka maksaa kaikki palauttelusta koituvat postimaksut, kunhan tuote on palautuskelpoisessa kunnossa, ja kunhan palautuksessa käytetään meidän antamia ohjeita, tärkeimpänä se, että palautuspaketti lähetetään asiakaspalautuksena eikä tavallisena posti/matkahuoltopakettina.

Lisää tietoa Asiakaspalautukset -sivulta.

Tavaran lisääminen tilaukseen

Jos teet lisätilauksen pian ensimmäisen tilauksesi jälkeen, ehdimme yleensä yhdistää tilaukset samaan pakettiin. Jos emme ehdi yhdistää, posti ehtii yleensä silti toimittaa kaksi pakettia samalla kertaa. Jos tämäkään ei onnistu, saat tilaukset eri lähetyksinä, mutta silti ilman postikuluja, eli selviät voittajana.

  1. Teet tilauksen, mutta ymmärrät välittömästi haluavasi tilata lisää tavaraa.
  2. Tee uusi tilaus; Lisää tavaraa ostoskoriisi ja mene ostoskoriin.
  3. Syötä edellisestä tilauksestasi kampanjakoodi ja saat ilmaiset toimituskulut. Kampanjakoodi näkyy sähköisessä kuitissasi, johon on linkki tilausvahvistussähköpostissasi.
  4. Syötä tilaukselle täysin identtiset toimitustiedot ja -tavat kuin ensimmäisessä tilauksessasi.
  5. Mikäli kirjoitit jotain ensimmäisen tilauksen lisätietokenttään, tee sama uudessa tilauksessa, muuten jätä kenttä tyhjäksi.
  6. Vahvista tilaus.

Alaikäiset asiakkaat

Alle 18-vuotiaat saavat tehdä omine lupineen vain vähäpätöisiä ostoksia, ts. ei kovin kalliita. Isompiin ostoksiin vaaditaan vanhempien suostumus. Yli 15-vuotiaat voivat käyttää omia ansiotulojaan myös merkittäviin ostoksiin, ts. ostaa vaikka koko palkalla militariaa. Näitä asioita on mahdotonta valvoa verkkokaupassa. Jos olet alaikäisen vanhempi tai huoltaja, ja kaitsettavasi on tehnyt omin päin merkittäviä ostoksia, muista kuin omalla ansiotyöllä saamillaan rahoillaan, ilman sinun lupaasi, ota yhteyttä kohtuullisessa ajassa - kaupan purku onnistuu postikuluja myöten.

Alaikäiselle ei saa myydä velaksi, eli laskulla. Svea-laskun käyttäminen edellyttää henkilötunnuksen antamista, ja tietokone kyllä osaa laskea, onko asiakas alle 18-vuotias. Ei siis hätää.

Valikoimissamme on myös vaarallisia tuotteita, kuten teräaseita, joita emme myy alaikäisille. Alaikäisille rajoitetusta myynnistä on aina erillinen maininta tuotteen kuvauksessa.

Tavoitettavuus

Jos varastostamme puuttuu yksi tai useampi tuote, eikä asiakas anna puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta, tai yhteydenotosta huolimatta asiakasta ei tavoiteta, lähetetään tilaus ilman puuttuvia tuotteita.

Evästeet

Viestintäviraston pyynnöstä!

Varustelekan nettisivut, niinkuin melkein kaikki muutkin nettisivut, käyttää hyväkseen evästeitä. Evästeet sinänsä ovat suunnilleen yhtä vanha keksintö kuin nettisivutkin, eikä niiden käyttö nykyään ole yhtään sen julmempaa kuin ennenkään, niistä pitää vaan nyt jostain syystä mouhottaa, kun jengille tulee yllätyksenä, että nettikäyttäjien käyttäytymistä seurataan. Evästeet ovat pieniä Varustelekan nettisivujen tekemiä tiedostoja, jotka jäävät sun tietokoneellesi, ja joiden sisällön nettiselaimesi väläyttää Varustelekan nettisivuille aina kun meidän nettisivujamme selaat. Evästeillä saa käyttäjästä selville vaikka mitä - tarkat tiedot siitä, mitä sivuja avaat meidän nettisivuillamme ja missä järjestyksessä, mitä selainta käytät, mikä on näyttösi resoluutio, mikä IP-osoite sinulla kulloinkin on. Tietyissä tapauksissa saattaa olla mahdollista, että saamme evästeillä tietoa myös muista nettisivuista, joissa käyt. Edelleen, tämä ei ole mikään Varustelekan erikoisuus, vaan sama koskee käytännössä kaikkia nettisivuja.

Evästeiden ansiosta ostoskorisi pysyy olemassa. Evästeiden ansiosta saamme myös ihan helvetin tarkkaa tietoa siitä, mitä ja miten käyttäjät tekevät meidän nettisivuillamme. Tämä tarkoittaa sitä, että jokaisesta kävijästä kerätään rekisteri, jossa käytännössä kirjataan hyvin tarkkaan, mitä käyttäjä tekee - mille sivulle saapuu, mihin menee sieltä, kuinka kauan viipyy nettisivuilla, ostaako jotain, mitä tekee jos tulee myöhemmin uudestaan, ostaako silloin jotain. Käytämme tätä tietoa nettisivujen viilaamiseen semmoiseen suuntaan, että mahdollisimman moni löytäisi jotain kivaa ostettavaa mahdollisimman helposti. Meillä käy sen verran paljon jengiä, että aika pienilläkin muutoksilla saadaan yllättävän paljon enemmän ostavia asiakkaita. Tämä on fiksua toimintaa, ja kaikki asiansa osaavat nettikaupat, joiden sivuilla käy tarpeeksi väkeä, tekevät niin.

Varusteleka kerää evästeitä anonyymisti, ja vaikka selaamisestasi kerätään hyvin tarkka rekisteri, tilaukset kirjautuvat ihan eri rekisteriin, eikä tietoja yhdistetä millään tavalla. Tiedämme siis vain, että "joku käyttäjä tuli etusivun kautta uutuuksien listaan, valitsi sieltä bulgaarialaisen oksennusämpärin, osti sen ja tuli viikon päästä ostamaan toisen samanlaisen." Emme tiedä, että niistä neljästäkymmenestä oksennusämpärin ostajista tämä käyttäjä oli just se Matti Hyvinkäältä. Mikään ei sinänsä estäisi meitä yhdistämästä näitä kaksi rekisteriä, paitsi että me nyt ei saada siitä mitään hyötyä. Ja vaikka me salaa niin tehtäisiin, et saisi ikinä tietää - semmonen paikka se internet nyt vaan on. Varusteleka on onneksi hyvien puolella, eikä tee sulle mitään pahaa.

Jos kuvittelet evästeiden olevan jotenkin sulle vaaraksi ja haluat olla maailman suurin nettivelho, saat hyvin helposti käännettyä evästeiden käytön pois päältä, senkus menet nettiselaimesi asetuksiin. Kantsii muistaa, että tästä seuraava turvallisuuden tunne on hyvin näennäinen, kyllä sua voidaan seurata netissä ihan helposti ilmankin niitä. Varustelekan nettisivuja ei ole tarkoitettu käytettäväksi ilman evästeitä, ja esimerkiksi tilauksen tekeminen saattaa olla mahdotonta, jos evästeet ovat pois päältä. Ei olla kokeiltu, eikä taideta kokeilla, koska kamoon - ei oo uus tai pelottava juttu nämä evästeet ollenkaan. Jos oikeasti kuvittelet, että sua seurataan, kannattaa tehä tilaukset sillai, että kumihanskat kädessä pistät kirjoituskoneella kirjoitetun tilauskirjeen postiin käteisen kanssa, ja pyydät toimituksen poste restante-osoitteeseen mahdollisimman kauas susta. Smartpostia ei kannata käyttää, koska ne kuvaavat jokaisen käyttäjän.

Ensi jaksossa kerromme pärstäkertoimen vaikutuksesta sakon suuruuteen.

Tietosuoja

Tilauksen teon yhteydessä asiakkaan tiedot tallentuvat rekisteriin. Emme käytä tietoja suoramarkkinointiin, emmekä mihinkään muuhunkaan, paitsi tietysti tilauksen hoitamiseen onnistuneesti asiakkaalle, sekä sen mahdolliseen jälkipuintiin. Voimme poistaa tiedot rekisteristä, mikäli tilaaja erikseen niin pyytää. Tietojen poistamisen jälkeen vaihto- ja palautustilanteissa tilaajan on aina esitettävä myyntitosite todisteena siitä, että on tilannut tavaransa juuri meiltä - muutenhan hommasta selviytyy vähäisemmällä vaivalla, kun asiakkaan tiedot näkyvät suoraan tilauksessa.

Rekisteriä ylläpidetään etupäässä siitä syystä, että tietojen poistaminen on hankalampaa, kuin niiden säilyttäminen. Lisäksi asiakaspalautus- ja takuuhommia tulee tuon tuosta vuosienkin takaa, joten on meidän kannalta ihan näppärää löytää asiakkaiden tietoja pidemmänkin ajan päästä. Kannattaa muistaa, että tämä käytäntö on käytännössä kaikissa kaupoissa, eikä siinä ole mitään erikoista, vaarallista tai pelättävää.

Rekisterinpitäjä: Varusteleka Oy, y-tunnus 2082907-8, osoite: Ruosilantie 2, 00390 Helsinki.

Rekisterin nimi: Tilausrekisteri

Rekisterin käyttötarkoitus: Tilausten ja niihin liittyvien vaihto-, palautus- ja muiden asioiden hoito.

Rekisterin tietosisältö: Rekisteriin tallennetaan asiakkaan tilauksen yhteydessä antamat tiedot, eli nimi, osoite, mahdollinen puhelinnumero, mahdollinen sähköpostiosoite, mahdolliset tilauksen lisätiedot sekä tilattavat tuotteet.

Tietojen luovutus: Tietoja ei luovuteta eteenpäin.

Vihtori Matti

Jos käy niin ikävästi, että asiat menee ihan päin seiniä, etkä jostain syystä saa ratkaistua kauppasopimukseen liittyviä erimielisyyksiä meidän kanssa, sinulla on oikeus viedä asia eteenpäin kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen sitä tulee sinun kuitenkin olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Tähän mennessä ei kukaan asiakkaistamme ole joutunut näin äärimmäisiin toimenpiteisiin ryhtymään, sillä ollaan aika reiluja ja oikeudenmukaisia, mutta jos ruvetaan joskus vaikeiksi, niin nyt tiedät kehen olla yhteydessä!

Loading...