Usein kysytyt kysymykset

    Tilaukset

    Miksi tilaukseni ei ole lähtenyt?

    Pyrimme lähettämään tilaukset aina mahdollisimman pian ja noi 90 % tilauksista lähtee varastostamme vuorokauden sisällä tilauksesta. Toisinaan ilmaantuu pientä viivettä esimerkiksi viikonlopun jälkeen, tai jos tuote on loppu keräilypaikalta, jolloin tilauksesi saattaa odottaa hyllytystä keräilypaikalle. Jos tilauksessasi on jotain suurempaa ongelmaa, emmekä pysty toimittamaan kaikkia tuotteta, olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian ongelman ilmettyä.

    En saanut tilauksestani kuittia/tilausvahvistusta

    Mikäli näin tapahtuu, jossain on käynyt virhe ja tässä ovat yleisimmät vaihtoehdot:

    • Jos näet tilaamasi tuotteet vielä ostokorissa, niin todennäköisesti tilauksesi ei ole tullut meidän järjestelmään, vaan tilauksen vahvistusvaiheessa on tapahtunut jotain kummaa. Yritä tehdä tilaus uudestaan.
    • Olet saattanut näppäillä väärin ilmoittamasi sähköpostiosoitteen. Tämän voimme korjata helposti, jos otat meihin yhteyttä.
    • Automaattinen tilausvahvistus-meili on mennyt jostain syystä roskapostikansioon. Kannattaa siis tarkistaa myös roskapostikansio ennen yhteydenottoa.

    Jos tilausvahvistusta ei löydy, niin kannattaa ottaa pikimmiten yhteyttä asiakaspalveluumme ([email protected]), jotta saadaan tarkistettua ja mahdollisesti korjattua ongelma.

    Voinko lisätä tuotteen tilaukseeni/muokata tilaustani jälkikäteen?

    Pistä sähköpostia meille osoitteeseen [email protected], niin katsotaan mitä voidaan tehdä.

    Haluan peruuttaa tilaukseni/muuttaa tilaustani

    Jos tulet toisiin ajatuksiin, niin ottamalla meihin pikaisesti yhteyttä osoitteeseen [email protected] voimme vielä peruutella tilauksesi (kunhan sitä ei olla ehditty vielä lähettelemään).

    Voinko vaihtaa tilaukseni toimitustapaa?

    Et voi.

    Voinko varata tai ostaa ennakkoon tuotteen X?

    Mikäli tuotetta ei ole saldoilla, emme valitettavasti voi varata sitä sinulle. Meillä ei myöskään ole keinoja myydä tuotteita ennakkoon, ellei tuote ole erikseen ennakkomyynnissä. Sen sijaan, voit tilata tuotesivulta saapumisilmoituksen, niin saat automaattisen viestin heti, kun kyseinen tuote saa varastontäydennystä.

    Ohje saapumisilmoituksen tilaamiseen: Valitse tuote/koko joka on loppu, kirjoita sähköpostiosoitteesi kenttään ja klikkaa "tilaa saapumisilmoitus".

    Jos tuote on ostettavissa verkkosivultamme, voit varata sen noudettavaksi myymälästä tekemällä tilauksen toimitusehdolla “nouto Varustelekan myymälästä” ja maksuehdolla “maksu noudettaessa”.

    Haluan tehdä tilauksen?

    Hieno homma! Voit tehdä tilauksen verkkokaupassamme. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme jos kyseessä on laskutustilaus yritykselle.

    Minulla ei ole verkkopankkia/luottokorttia/mobiilivarmennetta. Voinko tilata?

    Jos et itse pysty maksamaan tilausta, voit pyytää kaveria tai vaikka sukulaista tilaamaan puolestasi ja maksaa heille takaisin käteisellä.

    Asiakaspalautukset

    Sain väärän/viallisen tuotteen/tilauksestani puuttui tuote. Mitä teen?

    Ota meihin yhteyttä osoitteeseen [email protected]

    Halutessasi voit myös tehdä asiakaspalautuksen suoraan sähköisen kuitin kautta puuttumaan jääneestä tuotteesta ja palauttaa väärän tuotteen postitse.

    Ilmoita ostoskorin lisätietokentässä, haluatko oikean tuotteen lähetettävän sinulle jälkitoimituksena vai et.

    Mitä palauttaminen maksaa minulle?

    Palauttaminen on kotimaisille asiakkaille ilmaista, kunhan käytät Postin tai Matkahuollon pisteessä palautustunnustamme.

    • Postin palautustunnus: 610286
    • Matkahuollon palautustunnus: 9514740

    En voi tulostaa asiakaspalautuksen kuittia. Mitä teen?

    Jos et pysty tulostamaan uuden tilauksesi kuittia, kirjoita A4-kokoiselle lapulle selkeästi seuraavat tiedot palautuksestasi ja laita lappu palautuspakettiin:

    • ASIAKASPALAUTUS
    • TILAAJAN NIMI
    • TILAUSNUMERO (Huomaa, että tämä on palautustilauksesi numero, joka on eri kuin alkuperäisen tilauksesi numero!)
    • SÄHKÖPOSTIOSOITE

    Tilasin Svea-laskulla ja haluan palauttaa tuotteita. Pitääkö minun maksaa laskuni?

    Jos tilasit Svea-laskulla, tilatut tuotteet hyvitetään suoraan Svea-laskultasi, eli jos palautat kaikki tilaamasi tuotteet, voit jättää laskun maksamatta. Palautuskorissa kysytään silti varmuuden vuoksi tilinumeroasi - älä hämäänny tästä.

    Jos palautat vain osan tuotteista, voit halutessasi maksaa ainoastaan pitämäsi tuotteet (ja toimituskulut) Svea-laskultasi, niin tilit tasaantuvat, kun palautuksesi on käsitelty.

    Mikäli pelkäät, että eräpäivä paukkuu ennen kuin palautuksesi saadaan käsiteltyä, kannattaa sopia eräpäivän muutoksesta suoraan Svean kanssa.

    Milloin saan rahani takaisin?

    Rahat hyvitetään heti, kun asiakaspalautuksesi on käsitelty. Palautukset saapuvat yleensä meille noin viikon sisään ja rahat ovat tililläsi siitä seuraavan viikon sisällä. Ilmoitamme palautuksen vastaanotosta ja käsittelystä sähköpostitse.

    Jos tilasit Svea-laskulla ja olet jo ehtinyt maksamaan koko laskusi, Svea palauttaa rahat sinulle, kun olemme käsitelleet palautuksen ja tehneet hyvityslaskun Varustelekalla.

    Haluan vaihtaa tuotteen toiseen. Mitä teen?

    Valitse palautettavalle tuotteelle palautussyy ja lisää se ostoskoriin. Jos valitset tuotteen kokoon liittyvän palautussyyn, voit tässä vaiheessa valita suoraan joko isomman tai pienemmän koon samasta tuotteesta, mikäli sitä on varastosaldoillamme tilaushetkellä.

    Jos haluat vaihdossa eri värin tai täysin eri tuotteen, voit jättää vaihtotuote-kohtaan tekstin “En halua vaihtotuotetta”. Tämän jälkeen voit etsiä minkä tahansa vaihdossa haluamasi tuotteen tilalle ja jatkaa ostoksia normaalisti verkkokaupassamme. Palautettavan tuotteen summa vähennetään ostoskorissa.

    Haluan vaihtaa tuoteen samanlaiseen, mutta eri väriseen, eikä systeemi ehdota sitä tilalle.

    Valitse palautettavalle tuotteelle palautussyy ja lisää tuote ostoskoriin. Jätä vaihtotuote-kohtaan teksti “En halua vaihtotuotetta”.

    Tämän jälkeen voit etsiä minkä tahansa vaihdossa haluamasi tuotteen tilalle ja jatkaa ostoksia normaalisti verkkokaupassamme. Palautettavan tuotteen summa vähennetään ostoskorissa loppusummasta.

    Minulla ei ole sähköistä kuittia tai minulla on vain myymälästä saamani paperikuitti ja haluan palauttaa postitse. Mitä teen?

    Ilman sähköistä kuittia et pääse tekemään asiakaspalautustakaan sähköisesti. Ota A4-kokoinen paperi ja kirjoita siihen selkeästi nämä tiedot:

    • TILAAJAN NIMI
    • TOIMITUSOSOITE
    • SÄHKÖPOSTI ja/tai PUHELINNUMERO
    • TILINUMERO IBAN-muodossa (Mikä on IBAN-tilinumero?)
    • Alkuperäisen tilauksen mahdollisimman tarkka ajankohta tai kuitin tositenumero
    • Kerro myös muutamalla sanalla palautuksen syy.

    Lisää tämä lappu mukaan asiakaspalautuspakettiin. Saamme antamillasi tiedoilla haettua alkuperäisen tilauksesi ja käsiteltyä asian!

    Haluan palauttaa verkosta ostamani tuotteen Varustelekan myymälään. Mitä teen?

    Myymälässä voi vaihtaa ja palauttaa sekä myymäläostokset että nettikaupasta tilatut tavarat.

    Huomioithan, että pyydämme sinua kertomaan alkuperäisen tilauksen tilausnumeron tai tilaajan nimen ja mahdollisimman tarkan ajankohdan tilaukselle.

    Tilauksestani on yli 100 päivää. Voinko silti palauttaa tuotteen?

    Jos olet sitä mieltä, että käytössä ilmeni, ettei tuote ole sellainen kuin sen pitäisi olla, mutta 100 päivää on mennyt tai tuote ei ole enää myyntikuntoinen, ei hätää, me ei sua pulaan jätetä.

    Ota meihin yhteyttä osoitteeseen [email protected] ja kerro vähän seikkaperäisemmin, mikä siinä oli pielessä, niin autamme sinua löytämään mahdollisimman hyvän ratkaisun asiaasi.

    Onko kaikilla tuotteilla palautus- ja vaihto-oikeus?

    Melkein kaikilla tuotteilla, joo. Kustomoidut tuotteet, kuten mm. nimilaput omalla tekstillä tai ompelimossamme sinulle sopiviksi lyhennetyt housut eivät kuitenkaan ole palautettavissa. Olemme maininneet asiasta kaikkien tällaisten tuotteiden tuotesivuilla myös erikseen.

    Tuotteet

    Nimilappujen toimitusaika on normaalisti noin 4-6 viikkoa, tällä hetkellä 5-10 viikkoa. Huonolla tsägällä pidempäänkin. Mikäli tilaat nimilappujen kanssa samassa tilauksessa muita tuotteita, toimitetaan muu tilaus heti ja nimilaput tulevat sitten jälkikäteen. Nimilaput lähetetään kirjeenä ilman seurantamahdollisuutta. Jos olet tilannut pelkästään nimilaput ja kuitissa lukee "lähetetty", niin se tarkoittaa vain että tilaus on mennyt meiltä eteenpäin alihankkijalle.

    Onko teillä varaston perukoilla tai pyöriikö teillä nurkissa tätä haluamaani tuotetta?

    Vaikka meillä kieltämättä pyörii varastossa ja toimistollakin kakennäköisiä outoja asioita aina henkilökunnasta lähtien ja esineistä puhumattakaan, niin todennäköisesti just sitä tuotetta, jota sä tällä hetkellä kaipaat, ei kuitenkaan valitettavasti löydy. Ei kyllä löydy, ei sitten millään. Vaikka mielellämme otettaisiinkin sulta rahat pois just siitäkin tuotteesta, niin meidän kaikki myynnissä olevat tuotteet ovat nykyään ihan täällä meidän verkkokaupassa saatavilla, eikä loju varaston käytävillä mystisissä kasoissa keräämässä pölyä. Se on menneen Lekan juttuja se.

    En voi tilata tuotteesta saapumisilmoitusta.

    Jos et voi tilata saapumisilmoitusta tuotteesta, on kyseessä joko bugi tai sitten tuote on poistumassa valikoimista kokonaan. Jos sivulla ei lue että se on poistumassa valikoimasta tai poistomyynnissä, niin laita meille asiakaspalveluun viestiä, niin ryhdytään selvittämään asiaa.

    Vuokraus

    Valitettavasti meillä ei ole vuokrauspalvelua tällä hetkellä laisinkaan. Aikoinaan oli, mutta se ei oikein toiminut joten siitä päätettiin luopua. Jos kyseessä on taasen esim jonkin musiikkivideon, elokuvan tms kuvaukset, niin silloin saattaa olla, että jotain voidaan järjestellä. Mutta tällöin asiasta kannattaa olla yhteyksissä meidän markkinointiin ja laittaa heille sähköpostia osoitteeseen [email protected]

    Miksei teillä ole valikoimissa tätä tai tätä tuotetta? Minä ja kymmenen kaveriani ainakin ostettaisi, jos olisi.

    Joo, uskotaan kyllä. Homma vaan ei oo ihan niin yksinkertainen et äkkiseltään otettais jotain tuotetta valikoimiin. Voidaan kyllä välittää meidän hankintatiimille viestiä ja kertoa, et tällasta tuotetta ollaan toivottu valikoimiin. Se, että tuleeko niitä joskus onkin sitten aivan toinen juttu. Meillä pähkäillään jo etukäteen seuraavan vuoden valikoimia ja tuotteita, ja ihan heti ei olla jotain tiettyä tuotetta saamassa valikoimiin vaikka päätettäisiinkin sitä hankkia. Ja sit toki voi vaan homman nimi yksinkertaisesti olla sellanen, että tää nyt vaan ei onnistu syystä x. Ja toki sit kans sellanen pointti, et ihan kaikkea ei vaan yksinkertaisesti voida valikoimiin ottaa.

    Loading...