Asiakaspalautukset

Asiakkaalla on 100 päivää aikaa miettiä, oliko ostos fiksu vai ei. Ideana kuitenkin olisi, että päätät ennen käyttöönottoa, pidätkö tuotteen vai et: sovita kenkiä sisätiloissa ja alusvaatteita omiesi päälle - eli koeta pitää tuote siistinä, jos harkitset palauttamista.

1. Tee asiakaspalautusilmoitus ja lisää se mukaan pakettiin

Etsi alkuperäisen tilauksesi kuitti tilaushistoriastasi tai sähköpostistasi. Sähköisen asiakaspalautuksen tekeminen on helppoa. Klikkailet vain menemään sivuillamme ja täytät infoa sitä mukaan, kun sitä vaaditaan. Lopuksi tulosta tai kirjoita tiedot tekemästäsi asiakaspalautuksesta paperille ja lisää se pakettiin. Jos olo on kuitenkin epävarma, tästä alta löytyy hieman lisää ohjeita palautuksen tekemiseen.

+ Minulla on palautettavan tilauksen sähköinen kuitti

Paina tilauksesi kuittisivulla oikean yläkulman asiakaspalautuspainiketta. Sen takaa löydät tilaamasi tuotteet ja voit vetovalikoista valita mitä olet palauttamassa ja miksi.

Lisäohjeita

+ Haluan rahat takaisin

Valitse tuotteelle palautussyy ja lisää se ostoskoriin. Ostoskorissa pääset syöttämään tilitietosi ja mahdolliset muut lisätiedot palautustasi koskien. Palauttaessasi koko tilauksen palautamme sinulle myös toimitus- ja maksukulut. Siirrämme rahat tilillesi heti kun olemme vastaanottaneet palautuksesi!

+ Tilasin Svea-laskulla

Jos tilasit Svea-laskulla, tilatut tuotteet hyvitetään suoraan Svea-laskultasi. Palautuskorissa kysytään silti varmuuden vuoksi tilinumeroasi - älä hämäänny tästä.

Voit halutessasi maksaa ainoastaan pitämäsi tuotteet (ja toimitus- ym. kulut) Svea-laskulta, niin tilit tasaantuvat, kun palautuksesi on käsitelty. Jos pelkäät, että eräpäivä paukkuu ennen kuin palautuksesi saadaan käsiteltyä, kannattaa sopia eräpäivän muutoksesta suoraan Svean kanssa.

+ Haluan vaihtaa tuotetta

Valitse tuotteelle palautussyy ja lisää se ostoskoriin. Jos valitset tuotteen kokoon liittyvän palautussyyn, voit tässä vaiheessa valita suoraan joko isomman tai pienemmän koon samasta tuotteesta, mikäli sitä on varastosaldoillamme tilaushetkellä.

Jos haluat vaihdossa eri värin tai täysin eri tuotteen, voit jättää vaihtotuote-kohtaan tekstin “En halua vaihtotuotetta”. Tämän jälkeen voit etsiä minkä tahansa vaihdossa haluamasi tuotteen tilalle ja jatkaa ostoksia normaalisti verkkokaupassamme. Palautettavan tuotteen summa vähennetään ostoskorissa.

+ Haluan reklamoida tuotteesta

Valitse palautussyyksi “tuote oli viallinen/rikki” ja kirjoita ostoskorissa lisätietokenttään lyhyesti, mikä tuotteessa oli vikana.

Jos sinulle on toimitettu eri tuote, kuin minkä olet alunperin tilannut, voit tehdä palautuksen puuttumaan jääneestä tuotteesta ja ilmoittaa, haluatko sen lähetettävän sinulle jälkitoimituksena vai et.

Jos haluat, voit myös reklamoida meille erikseen sähköpostitse osoitteeseen info@varusteleka.fi. Vastaamme yleensä arkisin noin vuorokauden sisällä yhteydenotosta.


Tulosta uuden palautustilauksesi kuitti mukaan pakettiin. Saat linkin kuittiin sähköpostitse tilausvahvistuksena, samanlailla kuin muistakin tilauksista.

+ Tein ilmoituksen, mutta en voi tulostaa kuittia

Jos et pysty tulostamaan uuden tilauksesi kuittia, kirjoita A4-kokoiselle lapulle selkeästi seuraavat tiedot palautustilauksestasi:

  • ASIAKASPALAUTUS
  • TILAAJAN NIMI
  • TILAUSNUMERO (Huomaa, että tämä on palautustilauksesi numero, joka on eri kuin alkuperäisen tilauksesi numero!)
  • SÄHKÖPOSTIOSOITE

Älä jätä asiakaspalautustilausta kesken. Jos jätät asiakaspalautustilauksesi kesken sen jälkeen, kun olet jo lisännyt tuotteet palautuskoriin, järjestelmämme saattaa kuvitella, että olet jo palauttanut tuotteet, ja uuden palautustilauksen tekeminen voi hankaloitua. Jos et syystä tai toisesta pysty aloittamaan palautustilaustasi uudestaan, ota meihin yhteyttä, niin korjaamme asian.

+ Minulla ei ole kuittia tai vain myymälästä saamani paperikuitti

Ilman sähköistä kuittia et pääse tekemään asiakaspalautustakaan sähköisesti. Ota A4-kokoinen paperi ja kirjoita siihen selkeästi nämä tiedot:

  • TILAAJAN NIMI
  • TOIMITUSOSOITE
  • SÄHKÖPOSTI ja/tai PUHELINNUMERO
  • TILINUMERO IBAN-muodossa (Mikä on IBAN-tilinumero?)
  • Alkuperäisen tilauksen ajankohta
  • Halutessasi voit myös muutamalla sanalla ilmoittaa palautuksen syyn.

Lisää tämä lappu mukaan asiakaspalautuspakettiin. Saamme antamillasi tiedoilla haettua alkuperäisen tilauksesi!

+ Tilauksestani on yli 100 päivää

Jos olet sitä mieltä, että käytössä ilmeni, ettei tuote ole sellainen kuin sen pitäisi olla, mutta 100 päivää on mennyt tai tuote ei ole enää myyntikuntoinen, ei hätää, me ei sua pulaan jätetä. , pistä tuote takaisin ja kerro vähän seikkaperäisemmin, mikä siinä oli pielessä, niin autamme sinua löytämään mahdollisimman hyvän ratkaisun asiaasi.

Ota A4-kokoinen paperi, ja kirjoita siihen selkeästi nämä tiedot:

  • TILAAJAN NIMI
  • TOIMITUSOSOITE
  • SÄHKÖPOSTI ja/tai PUHELINNUMERO
  • TILINUMERO IBAN-muodossa (Mikä on IBAN-tilinumero?)
  • Alkuperäisen tilauksen ajankohta
  • Ilmoita myös muutamalla sanalla palautuksen syy palautuslappuun, etenkin jos tuote on viallinen tai käytetty.
+ Haluan tehdä asiakaspalautuksen myymälään

Myymälässä voi vaihtaa ja palauttaa sekä myymäläostokset, että nettikaupasta tilatut tavarat. Homma toimii niin, että lampsit paikan päälle, mielellään kuitti mukana, ja kerrot asiasi tiskillä, niin homma hoituu. Myymälässä ostettuja tuotteita voi palautella myös netin kautta. Noudatat vaan ylläolevia ohjeita.

2. Toimita paketti ilmaiseksi

Vie paketti Postin tai Matkahuollon pisteeseen ja kerro, että tässä olis Varustelekalle palautus. Jos tilasit Postin pakettiautomaattiin ja sulla on noutokoodi tallessa, sen avulla voi palauttaa samasta automaatista. Palauttaminen on ilmaista. Muista pyytää palautuksestasi seurantatunnus ja kuitti, jotta voit seurata palautuksesi toimitusta Varustelekalle.

+ Palautan pakettiautomaatin kautta

Postin pakettiautomaatissa riittää, että sulla on muistissa sama koodi, millä paketin nouditkin. Paketoi palautettava ja mene automaatille, jonka jälkeen noudatat vaan näytön ohjeita. Palautus pakettiautomaatin kautta on voimassa 14 vuorokautta toimituksesta. Mikäli tilauksen toimituksesta on yli kaksi viikkoa, et voi käyttää palautukseesi tätä vaihtoehtoa.

+ Palautan Postilla

Postin toimipisteiden kanssa yleensä riittää, että sanot, että tässä olis palautus Varustelekalle. Itse ei tarvitse maksaa mitään, ne laskuttavat meitä, ja niiden pitäisi osata löytää osoitekin automaattisesti. Jos eivät löydä, niin alla olennaiset tiedot:

Varusteleka
Hankasuontie 11 A
00390 Helsinki
Postin logistiikkatunnus 610286

Tarvittaessa löydät Postin omat palautusohjeet täältä: https://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/palautapaketti/

+ Palautan Matkahuollolla

Matkahuollon toimipisteissä kannattaa palautuksen yhteydessä mainita Varustelekan palautustunnus 9514740. Itse ei tarvitse maksaa mitään, ne laskuttavat meitä, ja niiden pitäisi osata löytää osoitekin automaattisesti. Jos eivät löydä, niin alla olennaiset tiedot:

Varusteleka
Hankasuontie 11 A
00390 Helsinki
Matkahuollon palautustunnus 9514740

3. Otamme sinuun yhteyttä, kun palautuksesi on käsitelty

Hyvitämme rahat tai lähetämme samassa yhteydessä tilaamasi tuotteet sinulle heti, kun pakettisi on vastaanotettu ja tuotteet tarkistettu. Saat tässä yhteydessä myös ilmoituksen asiasta sähköpostitse. Svea-laskulla tilatut tuotteet hyvitetään suoraan Svea-laskultasi.

Yleensä paketit saadaan tänne alle viikossa. Ota kuitenkin huomioon, että palautukset kulkevat kakkosluokan postina, mikä saattaa tarkoittaa, että pahimpina ruuhka-aikoina vastaanotto ja käsittely voi venyä kahteen viikkoon. Jos palatusrahoja ei siis ihan heti seuraavana päivänä kuulu, ei hätää - ne tulevat sieltä kyllä. Jos kuitenkaan yhteydenottoa ei kuulu yli pariin viikkoon, kannattaa olla meihin yhteydessä.

Jos sinulla on iha älytön kiire saada korvaava tuote tilalle, ja haluat vaihtaa kokoa, voit tehdä erikseen palautuksen rahat takaisin -periaatteella ja tilata samantien vaihtokappaleen itsellesi uutena tilauksena.

Loading...