Asiakaspalautukset

1. Tulosta kuitti ja pakkaa tuotteet 100 päivän sisällä tilauksesta

Valitse tästä sinua koskevat ohjeet:

Merkitse kuittiin palautettavat tuotteet ympyröimällä palautettavan tuotteen tuotenumero.

Lisäksi, merkitse kuittiin tilinumerosi IBAN-muodossa.

Palaa takaisin

Jos et pysty tulostamaan kuittia, kirjoita seuraavat tiedot paperille: tilaajan nimi, osoite ja yhteystiedot, tilauksen ajankohta, tilinumerosi IBAN-muodossa ja halutessasi palautuksen syyn.

Palaa takaisin

2. Toimita paketti ilmaiseksi

Vie paketti Postin tai Matkahuollon pisteeseen ja kerro, että tässä olis Varustelekalle palautus. Jos tilasit Postin pakettiautomaattiin ja sulla on noutokoodi tallessa, sen avulla voi palauttaa samasta automaatista. Palauttaminen on ilmaista.

3. Tee uusi tilaus odottaessasi

Jos haluat vaihtaa vaikka kokoa, tee saman tien uusi tilaus - edellisen tilauksen kuitissa sait koodin ilmaisiin postikuluihin.

Palautukset asiakkaalta meillepäin liikkuvat usein hitaasti ja joskus asiakaspalautukseen päästään reagoimaan vasta kahden viikon päästä siitä, kun palautus on tehty. Rahat palautetaan noin viikon sisällä siitä kun palautuspaketti on meillä.

Palautuksista aina rahat takaisin


Jokainen palautus Varustelekassa tapahtuu rahat takaisin-periaatteella. Kaikennäköistä on kokeiltu, ja tämä toiminta on tyydyttänyt asiakkaita kaikkein eniten. Periaatteena on, että jos haluat vaihtaa kokoa, pistä vanha vaate takaisin tilinumeron kera ja tilaa samantien vaihtokappale itsellesi. Jokaisen tilauksen yhteydessä saat koodin jolla irtoaa ilmaiset toimituskulut, joten vaihtotuotteesta et maksa postikuluja ollenkaan. Ovela tietysti huomaa, että kerran tilanneet saavat aina ilmaiset postikulut.

Syy tälle toiminnalle on se, että vaihtavat asiakkaat saavat vaihtotuotteensa välittömästi.

Palautukset tulevat normaalipaketteja hitaammin


Palautukset kulkevat kakkosluokan postina, mikä yleensä tarkoittaa, että ne pääsevät meille 4-5 päivää sen jälkeen, kun palautuspaketti on laitettu liikenteeseen. Pahimpina ruuhka-aikoina voi venyä kahteen viikkoon. Jos palatusrahoja ei ihan heti seuraavana päivänä kuulu, ei hätää - ne tulevat sieltä kyllä.

100 päivän palautusoikeus, ihan oikeasti


Asiakkaalla on 100 päivää aikaa miettiä, oliko ostos fiksu vai ei. Ideana toki olisi, että kuitenkin päätät ennen käyttöönottoa, että pidätkö tuotteen vai et - aika hankala lähteä myymään vaikka uusia kenkiä, joiden pohjista näkee, että niillä on joku ulkona kävellyt, tai takkia, joka on ihan kissankarvoissa, eli koita pitää tuote siistinä, jos harkitset palauttamista.

Jos olet sitä mieltä, että käytössä ilmeni, ettei tuote ole sellainen kuin sen pitäisi olla, mutta 100 päivää on mennyt tai tuote ei ole enää myyntikuntoinen, ei hätää, me ei sua pulaan jätetä. Pistä tuote takaisin ja kerro vähän seikkaperäisemmin, mikä siinä oli pielessä, niin saat kyllä rahat takaisin.

Palautusten käytännön toiminta


Postin pakettiautomaatissa riittää, että sulla on muistissa sama koodi, millä paketin nouditkin. Paketoi palautettava ja mene automaatille, jonka jälkeen noudatat vaan näytön ohjeita.

Postin ja Matkahuolloin toimipisteiden kanssa yleensä riittää, että sanot, että tässä olis palautus Varustelekalle. Itse ei tarvitse maksaa mitään, ne laskuttavat meitä, ja niiden pitäisi osata löytää osoitekin automaattisesti. Jos eivät löydä, niin alla olennaiset tiedot:

Varusteleka
Ruosilantie 2
00390 Helsinki

Postin logistiikkatunnus 610286
Matkahuollon palautustunnus 9514740

Palautukset myymälässä


Myymälässä voi vaihtaa ja palauttaa sekä myymäläostokset, että nettikaupasta tilatut tavarat. Homma toimii niin, että lampsit paikan päälle, mielellään kuitti mukana, ja kerrot asiasi tiskillä, niin homma hoituu.

Myymälässä ostettuja tuotteita voi palautella myös netin kautta. Noudatat vaan ylläolevia ohjeita.

Loading...